dis beyazlatma nasil yapilir

Diş beyazlatma, dişlerinin doğal görünümü olan beyaz rengini kaybeden kimseler tarafından tercih edilmektedir. Diş beyazlatma işlemi teknolojinin sağlık alanına girmesiyle oldukça sık tercih edilen ve hızlı bir şekilde gerçekleştirilebilen bir tedavi olmuştur. Diş beyazlatma işlemleri şu usullerde gerçekleştirilebilmektedir:

• Lazer ile diş beyazlatma tedavisi: Bu tedavi yönteminde diş beyazlatma işlemi için kullanılan jel lazer aracığıyla dişlere uygulanmaktadır. Lazerin jeli daha küçük parçalara ayırması ile diş beyazlatma jeli dişlerin her bölgesine uygulanmaktadır. Bu beyazlatma işleminin bir diğer avantajı da yapılan işlemin alanında uzman bir kişi ile gerçekleştiriliyor olmasıdır.
  • Evde diş beyazlatma işlemi: Bu beyazlatma işleminde uzman kişiden yani diş hekiminden alınan jel onun gözetimi olmadan hasta tarafından uygulanmaktadır. Yani hasta doktorun verdiği jeli kendisi uygulamaktadır.
  • Diş ağartma işlemi ile dişlerin beyazlatılması: Dişlerin pulpa bölgesine yerleştirilen jel zamanla dişlerin doğal rengine kavuşmasını sağlamaktadır. Genellikle bu tedavi yöntemi kanal tedavisi uygulanan dişlere uygulanmaktadır.

Diş Beyazlatma Nedir?

Diş beyazlatma işlemi, dişlerin doğal görünümünü kaybeden kişilerin tekrar bembeyaz dişlere sahip olabilmesi için uygulanan bir tedavi yöntemidir. Dişler zamanla doğal görüntülerini kaybederek estetik olmayan bir görüntüye sebep olabilmektedir. Diş beyazlatma tedavisi diş minesinde bulanan gözenekli yapısından bulunan maddelerin temizlenmesi işlemidir.

dis beyazlatma ucreti
dis beyazlatma nasil yapilir

Diş Beyazlığını Olumsuz Etkileyen Durumlar Nelerdir?

Diş beyazlığının kaybedilme sebepleri kişiden kişiye farklılık gösterebilmektedir. Genel olarak diş beyazlığının kaybedilmesine neden olan durumlar şu şekildedir:

• Diş beyazlığının kaybedilmesinde en önemli etken sigara tüketimidir. Sigara dumanı ve nikotin dişlerin sararmasına neden olmaktadır.
  • Renk veren içeceklerin tüketilmesinde ağız temizliğine dikkat edilmemesi ya da renk veren içeceklerin çok fazla tüketilmesi dişlerin sararmasında bir diğer önemli etkendir. Dişlerin sararmasına neden olan yani renk veren içeceklere çay, kahve ve kola gibi içecekler örnek verilebilmektedir.
  • Antibiyotik kullanımı dişlerin sararmasına neden olan bir diğer etkendir. Antibiyotik kullanımı sonucu diş sararması en çok çocuklarda karşılaşılan bir durumdur. Hamilelik döneminde annenin antibiyotik kullanması bile doğacak çocuğun ilerde diş rengi sorunu yaşamasına neden olabilmektedir.
  • Başka sağlık sorunları nedeniyle uygulanan kemoterapi ve radyasyon tedavileri de dişlerin sararmasına neden olabilmektedir.
  • Tüketilen sulardaki flor oranının yüksek olması dişlerin sararmasına neden olabilmektedir.

Ayrıca zirkonyum diş ile ilgili bilgilere bakabilirsiniz.

Diş Beyazlatma İşleminde Yaş Sınırı Var Mıdır?

Diş beyazlatma işleminde yaş sınırı bulunmamaktadır. Bununla birlikte 16 yaşının doldurmamış kişilerin dişlerinde tedavi sonrası hassasiyet oluşabileceğinden 16 yaş ve altı kimselerde genellikle uygulanmamaktadır. Ancak diş beyazlatma işlemi için diş hekimine başvuruda bulunarak 16 yaş altı kimseler de bu işlemi gerçekleştirebilmektedirler.