dis eti cekilmesi neden olur

Diş eti çekilmesinin sebebi, diş hekimliğinde en yaygın görülen diş problemlerinin başında gelen bu sorun hakkında bilgi sahibi olmak isteyen her yaştan kişinin araştırdığı bir konudur. Pek çok kişi diş eti çekilmesi sürecinin ağır ilerleyen aşamalardan oluşması sebebiyle diş etlerinde çekilme olduğunu çok geç fark etmektedir. Bu yüzden hastaların diş etlerinde birtakım belirtilere dikkat ederek diş eti çekilmesi  olup olmadığını gözlemlemesi tavsiye edilmektedir.

Diş etlerinde yaşanan çekilmelerin en bilinen ve en çok görülen sebeplerini genel olarak şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Periodontal hastalıklar,
  • Genetik sebepler,
  • Yanlış ve sert diş fırçalama teknikleri,
  • Dişlere yeteri kadar bakım yapmamak,
  • Özellikle ergenlik ya da yaşlılık dönemlerinde yaşanan hormonal değişimler,
  • Tütün ve tütün ürünleri kullanmak,
  • İstemli ya da istemsiz bir şekilde dişleri gıcırdatmak ya da sıkmak,
  • Çarpık dişler veya yanlış hizalanmış çene yapısı,
  • Dudak veya dile piercing yaptırmak

Diş Eti Çekilmesi Tedavisi Nasıldır?

Diş eti çekilmesi tedavi yöntemleri, hastanın diş etinde yaşanan çekilmenin seviyesine göre değişiklik gösterebilmektedir. Bu yüzden ilk etapta hastanın diş etlerinde ne derecede bir çekil olduğu alanında uzman diş hekimi tarafından tespit edilmeli ve bu koşullara göre tedavide izlenecek yol haritası belirlenmelidir.

Eğer hastada hafif derecede diş eti çekilmesi mevcutsa bu durumda diş hekimi, hastanın etkilenen bölgesine derinlemesine temizlik uygulamaktadır. Derin temizlik sürecinde diş eti çizgisinin altındaki dişlerde ve kök yüzeylerinde oluşan plak ve tartar, hekim tarafından dikkatli bir şekilde çıkarılmaktadır. Ardından açıkta kalan kök alanın yeniden bakteriler tarafından istila edilmesini engellemek için bu bölgede düzgünleştirme işlemi uygulanmaktadır.

dis eti cekilmesi tedavisi
dis eti tedavisi nasil yapilir

Diş Eti Çekilmesi Kimlerde Daha Çok Görülür?

Diş eti çekilmesi problemi, esasında her yaştan kişide yaygın bir şekilde görülebilen sağlık sorunları arasında yer almaktadır. Ancak bazı kişiler diş eti çekilmesi riskiyle diğerlerine oranla daha çok risk altında olmaktadır. Bunlar;

• Yaş faktörü (Özellikle 65 yaşından büyük kişilerin yaklaşık yüzde 88’inde görülür)
  • Sigara kullanımı
  • Aileden gelen genetik faktörler
  • Diyabet hastalığı

olarak sıralanabilmektedir. Bu tür problemleri olan kişilerde diş eti çekilmesi yüksek risktedir.

Ayrıca porselen diş bilgilerine de bakabilirsiniz.

Diş Eti Çekilmesinde Uygulanan Tedavi Yöntemleri

Diş eti çekilmesinde tedavi tekniklerinden bazıları, açık flep operasyonu ve yönlendirilmiş doku rejenerasyonu olarak öne çıkmaktadır. Ayrıca diş eti çekilmesi sorunundan muzdarip hastalara diş hekiminin uygun görmesi halinde yumuşak doku grefti de en sık uygulanan tedavi yöntemleri arasında gösterilmektedir.