dis teli tedavi ucreti

Ortodontik tedavi olarak adlandırılan diş teli tedavisi, dişlerdeki yapısal bozukluğu gidermek için uygulanmaktadır. Diş köklerinin yanlış yöne uzanması, diğer dişlere baskı yapması ve bu durumlara bağlı olarak, dişlerde çapraşıklık oluşması, diş teli tedavisiyle kontrol altına alınmaktadır. Ortodonti uzmanları tarafından gerçekleştirilen diş teli tedavileri, hastaların çene yapısına göre kapsam kazanmaktadır. Diş hekimlerinin yapacağı inceleme sonucunda, hastaların dişlerindeki problemler tespit edilmekte ve diş teli tedavisine başlanmaktadır. Tedavinin süresi, dişlerdeki yapı bozukluğuna bağlı olarak değişiklik göstermektedir.

Diş Teli Tedavisi Nasıl Gerçekleştirilir?

Diş teli uygulamasının süreci, kişilerin diş bozukluğuna göre belirlenmektedir. Özellikle 20’lik dişlerin çıkmasının ardından sıkışan dişlerde, şekil bozuklukları ve birbirinin üzerine çıkma sorunları meydana gelmektedir. Gülüş estetiği ve diğer diş cerrahisi uygulamalarından önce, diş teli tedavisi yapılmaktadır. Diş teli uygulamasında, dişlerin 1mm ya da 2mm çapında hareket etmesi sağlanmaktadır. Dişlere uygun teller belirlendikten sonra, diş yüzeyi temizlenmekte ve özel yapıştırıcılarla diş telleri takılmaktadır. Dişlerin yeterli gerginlikte olması için, uygulama sürecinde mengene benzeri cihazlar kullanılmaktadır. Dişlerin hareket kabiliyetini kolaylaştırmak için elastik aparatlarla takviyeler gerçekleştirilir. Dişlerin bozukluğuna göre, en az 1 yıl boyunca tellerin dişlerde kalması gerekecektir. Tellerin kalma süresi, diş hekimi muayenesinden sonra belirlenmektedir.

dis teli tedavisi fiyati
dis teli tedavisi faydalari

Diş Teli Uygulaması Hangi Yaşlarda Yapılmaktadır?

Diş teli tedavisinin yaşı, kişilerin çene kemiği gelişimine göre belirlenmektedir. Çene gelişimini tamamlamak şartıyla, 12 yaşından sonra diş teli uygulamasına başlanabilir. Çocuklar 7 yaşına geldikten sonra, ortodontik muayenelere başlanması gerekir. Diş gelişiminde herhangi bir problem olup olmadığı, muayeneler sonucunda belirlenecektir. Çok ileri düzey diş bozukluğu olmadığında, hastaların 18 yaşında diş teli kullanması gerekir. Diş teli tedavisi için alt yaş sınırı bulunurken, üst yaş sınırı getirilmemektedir.

Ayrıca implant diş fiyatları hakkında bilgilere bakabilirsiniz.

Diş Teli Tedavisinde Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar Nelerdir?

Ortodontik tedavide önemli noktalara dikkat edilmesi, diş telinin etkili olması ve ilerleyen dönemlerde de dişlerin aynı düzende kalması için gereklidir. Her yaş için uygun olan ortodontik tedaviler, uzmanların belirttiği kurallara uyulması durumunda etkili olacaktır. Diş tellerinin bakımı, diş teli kullanımı boyunca uyulması gereken beslenme düzeni, diş teli tedavisinin süresini kısaltacaktır. Diş telinin takıldığı ilk dönemde, dişlerde ağrılar meydana gelmektedir. Bu ağrıların uzun sürmesi ve azalmaması durumunda, doktora danışmak gerekir. Diş tellerine zarar verecek düzeyde set ve sıcak besinler, tedavi boyunca tüketilmemelidir. Diş teli kullanımı boyunca, ağız sert darbe almamaya dikkat edilmelidir.