Dişçi İzmir

Ülkemizde gece saatlerinde hastanelerin acil poliklinikleri hizmet vermektedir. Ancak diş ile ilgili uygulamalarda durum maalesef çok gelişmemiştir. Kliniğimiz, bu yöndeki ihtiyacı gözlemleyerek gece saatlerinde sorun yaşayan hastalarımıza da güvenle hizmet alabilecekleri bir ortam sunmuştur. İzmir dişçi talepleriniz, Karşıyaka’da bulunan polikliniğimizde nöbetçi hekimlerimiz tarafından karşılanmaktaydı.

İzmir diş doktoru ihtiyacı hissettiğinizde karşınıza çok fazla alternatif çıkmayan bu ildir ve bu nedenle hastalar gece boyu ağrıyla kendi başlarına mücadele etmeye çalışıp sabahı beklerler. Ancak bu durum yaşam kalitesini son derece kötü etkilediği gibi hayatın normal akışına da ket vurabilir.

Gece başlayan diş ağrısı nedeniyle ertesi sabahki önemli bir işinizi kaçırma tehlikesi yaşıyor olabilirsiniz. Bununla birlikte diş ağrıları uykuyu da imkansız kılabilecek düzeye gelebilir. O anda ve uzman bir hekim tarafından yapılan müdahalelerle hem yaşadığınız ıstıraptan hem de stresten kurtulabilirsiniz. Yapılan müdahale ise daha kapsamlı bir tedavinin ilk basamağı olacaktır. Sağlıklı dişler için, tedaviyi her aksattığınızda diş ağrısıyla geçirdiğiniz bir geceyi hatırlamanız yeterlidir.

Diş Ağrısı Neden Gece Başlar?

Diş ağrılarının tamamına yakını iltihapla ilişkilidir. Çürüyen diş ve civarında biriken iltihabın ulaştığı noktalarda, insan vücudunun iyileştirme çabası ağrıya neden olabilir. Ya da bir darbe ya da normalden daha sıcak veya daha soğuk bir dış etmenin bölgeye teması da ağrıya sebebiyet verir.

Diş ağrıları, insanı uyutmaması ve uykudan uyandırmasıyla meşhurdur. Peki gündüz sorun yaşamazken neden geceleri bu ıstırap birden artar? Bu sorunun cevabı insan vücudunun çalışma prensibi ile ilgilidir.

Gece saatleri insan vücudu gün ışığından yararlanamaz ve gündüz aldığı enerjiyi de tüketir. Bu nedenle bazal metabolizma evresi yani en düşük enerji harcayarak sistemin çalışması durumu gözlemlenir. Bu evrede vücut, farklı bir yere enerji harcamadığı için bütün dikkatini kendisine yabancı olarak gördüğü kısımlara verir. Diş çürükleri ve iltihaplar da bunlardan bazılarıdır.

Vücut, iltihabın olduğu dokuyu onarmak için buraya daha yoğun bir akyuvar takviyesi yapar. Bu şekilde iltihapla, daha doğrusu zararlı bakterilerle iyi huylu kan hücreleri arasında bir savaş başlar. Yaşanan bu hengame de dokunun basıncının artmasına neden olur. İşte bu basınç artışı insana ağır ve zonklamalar olarak geri döner. Bu anlarda İzmir dişçi arayışınız olması doğaldır polikliniğimizdeki uzmanlar size yardımcı olmak için görev başındadır.

Gece Diş Ağrısı Nasıl Geçer?

Öncelikle bir gece ansızın dişiniz ağrımaya başladıysa bunun sadece ağrıya engel olarak çözülebilecek bir sorun olmadığını paylaşalım. Çünkü sizi uyutmayacak derecede bir ağrı çekiyorsanız çürük ve bununla birlikte iltihap durumu maksimum seviyeye ulaşmış demektir. Anlık olarak diş ağrısına müdahale edildikten sonra atılacak olan adım çok daha önemlidir.

Gece başlayan diş ağrıları için evde uygulanan yöntemlerin tamamına yakını gereksiz ve faydasızdır. Ağrıyan dişin üzerine sarımsak, aspirin, zeytinyağı gibi malzemelerin konması bilimsel açıdan herhangi bir etkisi olmayan çözümlerdir. Alkol ve soğuk uygulaması bölgenin uyuşmasına yardımcı olduğu için geçici bir çözüm oluşturabilir. Ancak önemli olan ağrıyı savuşturmak değil kaynağına inip asıl sorunu ortadan kaldırmaktır.

Özel Cadde Dental Ağız ve Diş Polikliniği olarak biz, geniş saat aralıklarında hizmet vermeyi benimseyen bir kuruluşuz. Pazartesiden Cumartesiye 09:00 – 19:00 arasında bize ulaşabilirsiniz. Ayrıca İzmir dişçi arayışınızda da uzman kadromuzla en iyi tedaviyi görmeniz için çalışacağımızdan emin olabilir ve güvenle bizi tercih edebilirsiniz.