dis tasarimi nedir

Gülüş tasarımı yapım sürecinde hasta ile doktor ortak çalışmaktadır. Gülüş tasarımı ile kişinin diş ve diş etlerinin ideal bir görünüme kavuşması amaçlanmaktadır. Bu nedenle hastanın beklentileri oldukça önemlidir. Gülüş tasarımı nasıl yapılır sorusunun cevabı kısaca şu şekilde açıklanabilmektedir:

• Öncelikle hastanın estetik beklentileri ve ihtiyaçları belirlenmektedir.
  • Ardından hastanın ağız içi ölçüleri ve yüz fotoğrafları alınarak problemler belirlenmektedir.
  • Bu belirtiler doğrultusunda bir planlama yapılmaktadır.
  • Hastanın ortodontik tedavi ihtiyacının olması halinde önce bu tedavi yöntemleri uygulanmaktadır.
  • Ardından diş etindeki seviye bozuklukları giderilmektedir.
  • Bu aşamada diş eksiklikleri mevcutsa implant ve cerrahi müdahaleler gerçekleştirilmektedir.
  • Ardından hastanın dişleri beyazlatılarak doğal ve beyaz dişlerin meydana gelmesi sağlanmaktadır.
  • Son olarak kaplama ve estetik kompozit dolgu gibi işlemler gerçekleştirilmektedir.
  • Süreç boyunca hasta ile yapılan provalar ile hastanın fikirleri alınmaktadır. İşlemler bitikten sonra ise son kez hastanın onayı alınarak işlem sona erdirilmektedir.

Gülüş Tasarımı Tedavi Süresi

Gülüş tasarımı tedavisi için gerekli süre, hastanın beklentilerine ve diş problemlerine göre değişiklik göstermektedir. Bu nedenle net bir belirleme yapmak oldukça zordur. Ancak ortalama 15 günlük bir tedavi süreci bulunduğunu söylemek mümkündür. Tedavi süreci 2 güne kadar düşebildiği gibi hastanın diş problemlerine göre aynı oranda artabilmektedir.

dis tasarimi tedavisi
dis tasarimi tedavi ne kadar surer

Gülüş Tasarımı Tedavisinin Avantajları

Gülüş tasarımı uygulamasının avantajları şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Kişinin beklentisi doğrultusunda yapılan bir tedavi olduğu için sonuçları son derece memnun edicidir.
  • Hastaların özgüvenini yükseltmektedir.
  • Estetik açıdan tatmin edici bir görüntüye ulaşılmaktadır.
  • Gülüş tasarımı tedavisinde kişinin dişleri doğal bir görünüme ulaşmaktadır.
  • Kişinin çene problemlerinin bulunması halinde müdahale edilerek bu problemler de giderilmektedir.
  • Gülüş tasarımı sürecinde uygulanan tedavilerle kişinin ağız içerisinde hijyenik bir ortam sağlanmaktadır.
  • Ağız ve diş bakımına özen gösteren ve düzenli diş kontrollerini yaptıran kişiler için uzun vadeli bir uygulamadır.

Ayrıca diş dolgusu nasıl yapılır? Merak ediyorsanız yazımızdan öğrenebilirsiniz.

Gülüş Tasarımı Yapılabilecek Kişiler

Gülüş tasarımı uygulaması yapılabilecek kişiler konusunda herhangi bir sınırlama bulunmamaktadır. Her yaştan kişiye gülüş tasarımı uygulaması yapılabilmektedir. Bununla birlikte kişinin çene ve diş gelişimini tamamlamış olması önemlidir. Bu nedende gülüş tasarımı uygulamaları 18 yaşından büyük kişilere yapılmaktadır. Gülüş tasarımı nedir araştırması yapan pek çok kişi, gülüş tasarımı uygulaması yaptırmayı düşünmektedir. Bu uygulamada yaş sınırı bulunmamakla birlikte kişilerin dişlerinin durumu, yüz şekilleri gibi birçok etken kişiden kişiye değişiklik göstereceği için uygulamada yapılacak işlemler de değişiklik gösterecektir. Bu nedenle öncelikle muayene olmanız gerekmektedir.