implant nasil yapilir

İmplant tedavisi, kişilerin diş doktoruna muayene edilmesi ile başlayan bir süreçtir. Kişi muayene olduktan sonra implant tedavisi uygulamasına karar verilmesi halinde öncelikle kişinin çene yapısının tedaviye uygun olup olmadığı incelenmektedir. Tedaviye uygun olunduğuna karar verilmesi halinde tedaviye dair ayrıntılar netleştirilerek gün belirlenmektedir. İmplant tedavisi süreci ise şu şekilde ilerlemektedir:

• Tedavinin acısız ve ağrısız bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için hastaya lokal anestezi uygulanmaktadır.
  • İmplant tedavisinde çene kemiğine titanyum vidalar yerleştirilmektedir. Bu nedenle de çene kemiğine ulaşılabilmesi için diş etinin açılması gerekmektedir.
  • Ardından vidanın yerleştirilebilmesi için çene kemiğinde oldukça küçük bir delik açılmakta ve implant vidalanarak uygulanmaktadır.
  • Tedavi gerçekleştirildikten sonra bölgenin iyileşmesine yardımcı olmak için implant üzerine koruyucu kapak yerleştirilmektedir.
  • Ardından diş eti dikilmektedir.
  • 1 – 2 aylık sürecin ardından hastanın koruyucu kapağı çıkarılmakta ve geçici kuron yerleştirilmektedir.
  • Geçici kuron kullanımında herhangi bir problem olmaması halinde kalıcı kuron yerleştirilerek tedavi sonlandırılmaktadır.
implant tedavi yontemleri
implant nedir

İmplant Tedavisinden Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

İmplant tedavisinin ardından dikkat edilmesi gereken hususlar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• İlk gün tükürme ve ağız çalkalama gibi işlemlerden kaçınılması gerekmektedir.
  • Operasyonun gerçekleştirildiği gün diş fırçalama ve gargaradan kaçılması gerekmektedir.
  • İyileşme süreci tamamlanana kadar sigara ve alkol tüketiminden kaçınmak gerekmektedir.
  • Hekim tarafından ilaç reçete edilmesi halinde ilaçların düzenli olarak kullanılması gerekmektedir.

Diş estetiği nasıl yapılır? Yazımızdan inceleyebilirsiniz.

İmplant Tedavisi Uygulanamayacak Kişiler Kimlerdir?

İmplant tedavisi uygulanamayacak durumlar bulunmaktadır. Bu nedenle kişilerin doktora başvuru yapması halinde öncelikle hastanın implant tedavisi için uygun olup olmadığı gözlenmektedir. İmplant tedavisi uygulanamayacak durumlar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• 18 yaşından küçük kişilerin çene kemiği gelişmeye devam etmektedir. Bu nedenle 18 yaşını doldurmayanlara implant tedavisi yapılmamaktadır.
  • Tedavinin gerçekleştirilebilmesi için hastanın çene yapısının implant tedavisi için uygun olması gerekmektedir.
  • Şeker hastalığı gibi kronik hastalıklarda, hastalığın belli bir düzene oturması gerekmektedir. Aksi durumda tedavi gerçekleştirilememektedir.
  • Kemik erimesi hastalarına tedavi uygulanamamaktadır. Bu durumda hastanın öncelikle kemik erimesi için tedavi olması gerekmektedir.

İmplant Tedavisi Ne Kadar Süre Kullanılabilir?

İmplant tedavisi kullanım süresi kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Bu nedenle net bir belirleme yapılamamaktadır. Kişinin ağız ve diş bakımında gerekli özeni göstermesi, implant tedavisinin süresini uzatmaktadır.  Sağlıklı beslenme düzeni de tedavinin kullanım ömrünü uzatan bir diğer detaydır. Genel olarak implant tedavisi için ömürlük bir tedavi olduğu söylenebilmektedir.