Karşıyaka Diş Kliniğimizde çocuk diş tedavisi yapılmaktadır. Çocuk diş hekimliği yani bir diğer ismiyle pedodonti alanında uzman hekimlerimiz ile çalışmaktayız. Çocukların diş sağlığı daha küçük yaşlardan itibaren kontrol altına alındığında olası diş problemlerine karşı çok daha etkili müdahaleler yapılabilmektedir.

Çocuk Diş Hekimliği Nedir?

Çocuk diş hekimliği, 0-14 yaşları arasındaki çocukların diş sağlığı ve tedavi yöntemleri ile ilgilenen alanı ifade etmektedir. Çocuk diş hekimleri, bebeklerle de ilgilenmektedir.
Çocuklarda süt dişlerinin çok büyük önemi vardır. Süt dişleri 6.aydan itibaren çıkmaya başlarlar. Süt dişleri normal ve kalıcı dişlerden daha farklı özelliklere sahiptirler. Bu dişlerin yapısı daha dayanıksız ve hassastır. Bu nedenle süt dişi çürümelerine sıkça rastlanmaktadır. Çürük süt dişleri nasıl tedavi ettirilir?
Kalıcı diş folüküllerine zarar gelmemesi adına süt dişlerinin hijyenine ve sağlığına dikkat edilmelidir. Süt dişlerinde çürüme çocuklarda ağrı ile kendini belli eder ve diş hekimi tarafından soruna müdahale edilmelidir.
Süt dişleri tedavi edilebilir; çocukta erken süt dişi kayıpları istenmeyen bir durumdur. Böyle bir problem kalıcı dişlerin yamuk çıkmasına, gömülü kalmalarına ve kötü diş dizilimlerinde neden olabilir. Klinik ortamında eğer çocuk dişçiden çok korkuyorsa uyutularak da tedavi yapma seçeneği bulunmaktadır.

Florür Uygulaması

Çocuklar özellikle 7 yaşlarına kadar kendi kendilerine iyi bir şekilde dişlerini fırçalayıp, ağız hijyenini korumakta zorlanabilirler. Bu da zaten dayanıksız olan süt dişlerinin daha çabuk çürümesine neden olabilir.
Yıllık düzende 2 kere florür jel uygulaması ile çocukların dişlerini koruma altına almak mümkün olmaktadır. Bu işlem ile dişlerin yapısı kuvvetlendirilmektedir.

Diş Hekimliği Tedavileri

Çocuk diş hekimliği kapsamı içinde, çocuk diş kliniği tedavileri arasında şunlar yer almaktadır:
Diş çekimi
Diş kırılmaları için tedavi
Hem süt dişleri hem kalıcı dişler için kanal tedavisi
Kron kaplama tedavisi
Dişlerde renk bozulmalarına karşı tedavi
Flor uygulaması
Fissür örten uygulamalar (Çürük önleyiciler)
Diş temizleme
Yer tutucular
Çocuk diş çekimi kliğimizde çocukların korkabilecekleri göz önüne alınarak mümkün olduğunca hassas biçimde gerçekleştirilmektedir.
Süt dişi çürümesi için önleyici olan çok sayıda uygulama bulunmaktadır. Süt dişlerinin görevleri 12 yaşına kadar sürmektedir. Çocuk 6 yaşından sonra karışık dişlenme dönemine geçiş yapar.

Koruyucu Uygulamalar

Çocuklarda 20 adet süt dişi bulunmaktadır. Bu dişler konuşmayı, beslenmeyi ve kalıcı dişlerin yerlerini korumaya yaramaktadır. Diş hekimleri tarafından erken süt dişi kayıplarına bu nedenle büyük önem verilmektedir.
Yer Tutucular: Erken bir süt dişi kaybı yaşandığında, etraftaki dişlerin bu boşluklara kayma ihtimali yüksektir. Normalde kaybedilen süt dişin yerine kalıcı diş çıkacaktır fakat eğer bu şekilde bir kayma olursa daimi diş içerde gömülü kalır ya da başka bir yerden çıkar.
Aparey kullanımı ile bu problemin önüne geçebilmekteyiz. Yer tutucu da denilen bu apareyler ile diğer dişlerin boşluğa kaymaları önlenmiş olmaktadır.
Fissür Örtücü: Dişleri korumaya yarayan uygulamalar arasında yer almaktadır. Fissür örtücü akışkan özellikte olan bir tür dolgu maddesidir. Azı dişlerin yüzeyini korumaktadır. Fissür, oluk anlamına gelmektedir. Kalıcı dişlerin yüzeylerinde (Çiğneme yüzeylerinde) meydana gelirler. Fissürler derin biçimde oluşabilirler ve bu da bakterilerin üremelerine uygun bir ortam yaratır. Dolgu maddesi ile oluk kapatılmakta ve çürümelere karşı önlem alınmaktadır. Çocuk diş tedavisi alanında oldukça etkilidir.
Flor Uygulaması: Diş minelerinin henüz gelişmediği, yeni çıkmış olan daimi dişlerin çürüme ihtimalleri yüksektir. Flor, dişlerin yapılarını kuvvetlendirmeye yarar. Dişler bu uygulama sayesinde asitik etkilerden de korunmuş olur. Klinik ortamda, uzman diş hekimleri tarafından yılda 2 kez uygulanması önerilmektedir.
Çocuk diş doktoru İzmir için kliniğimizde randevu alabilirsiniz.

8 Thoughts to “Çocuk Diş Tedavisi”

1. İhsan T.

Mayıs ayında Almanya’dan gelen kardeşim çocuklarının dişlerini sizde tedavi ettirmiş. Benim kızımda diş ağrısından çok şikayetçi ve çocuk diş tedavisi yaptırmak istiyoruz. Konu ile ilgili bilgi alabilir miyim?

1. dental

çocuk diş tedavisi İzmir diş klinik özel hastane konforunda çocuklarınızın dişlerini en uygun şekilde tedavi edebiliriz.

2. Şöhret

Amcamın kızını temmuz ayında sizde diş tedavisi gördüler ve çok övdüler sizi. Oğluma da çocuk diş tedavisi yaptırmak istiyorum. Acaba bu işlemler içerisinde ne gibi tedaviler gerçekleştiriyorsunuz, bilgi alabilir miyim?

1. dental

İzmir diş tedavisi konusunda merak ettikleriniz, izmirde diş doktoru arayışınız için sitemizden bilgi alabilirsiniz.

3. Yasmin E.

Bir yakınımın tavsiyesi üzerine size gelerek çocuk diş tedavisi yaptırmak istiyoruz. Kızım şekerli yiyecekleri çok tüketiyor. Muayene fiyatlarınız nedir acaba?

4. leyla

Kızımın dişlerini sizin polikiliğinizde yaptırmak istiyoruz. Almanya’dan geçen yaz yaptıran bir tanıdım sizden çok memnun kalmış. Fiyat bilgisi alabilir miyim lütfen?

5. Leyla

Komşumn çocukları sürekli olarak size gelip dişlerinin kontrolünü yaptırıyormuş. Dikkatimin çekmesi üzerinde onlarla konuştuğumda sizi çok tavsiye ettiler. Konu ücretleri hakkında bilgi verebilir misiniz?

6. Remzi

Bir arkadaşımın oğlu sizden çocuk diş tedavisi için muayene oluyormuş. İlgi ve alakanızdan çok memnun kalıyorlarmış. Bende kızım için yaptırmak istiyorum. Muayene ücretleri hakkında bilgi alabilir miyim?