Diş eti hastalığı, diş etlerinin iltihaplanmasıyla oluşan bir hastalıktır. İzmir diş eti tedavi merkezimiz karşıyaka’da bulunmaktadır. Diş eti çizgisi boyunca oluşan iltihapların ilerlemesi durumunda, ağız ve diş sağlığında olumsuz etkiler görülebilmektedir. Diş eti hastalıkları nelerdir konusunda, dişleri çevreleyen ve destekleyen kemiklerin de iltihaplanmadan etkilenebileceği belirtilir.
Diş eti hastalığının temel 3 aşaması vardır;
Diş eti iltihaplanması (jinjivit)
Periodontit
İlerlemiş periodontit

Diş Eti Hastalığı Belirti ve Semptomları

Diş eti hastalıkları belirtileri ağrısız olabileceği için diğer belirtilere dikkat etmek gereklidir;
Fırçalama sırasında veya diş ipi ile temizleme sırasında kolayca kanayan diş etleri
Şişmiş, kızarmış, renk değiştirmiş veya hassaslaşmış diş etleri
Çekilmiş diş görüntüsü veya dişlerden uzaklaşmış diş etleri
Ağız kokusu veya ağız içinde kötü tat
Sallanan dişler
Diş dizilimlerinde oluşan farklılık
Kısmi protezin ağıza oturmasında farklılık hissedilmesi
Dişlerde ve diş etleri etrafında irin/ cerahat birikimi
Çiğneme fonksiyonları esasında sızı
Soğuk ya da sıcak yiyecek- içecek tüketimlerinde aşırı hassas dişler, diş eti hastalıklarının belirtileri arasındadır.

Diş Eti Hastalıklarının Nedenleri Nelerdir?

Diş et tedavisi için öncelikle hekim muayenesi ve hastalığının nedeni belirlenir. Yapışkan, renksiz bir tabaka olarak, dişlerin üzerinde oluşan bakteri plağı diş eti hastalıklarının nedeni olabilir.

Diş Eti tedavisi İzmir

Diş ve diş etleri civarındaki bakteri plakları temizlenmediği takdirde, plaklar tartar olarak adlandırılan diş taşına dönüşebilmektedir. Yine temizlenmeyen bakteriler, diş taşları üzerinde de oluşmaya devam ederler.
Diş eti tedavisinde kullanılan ilaçlar sayesinde, bakteriler, plaklar ve tartarlar temizlenir. Diş eti tedavisi uygulanır. Diş taşı oluşumlarında diş hekiminin profesyonel uygulama ile diş taşlarını temizlemesi gereklidir.

Diş Eti Hastalığında Teşhis

Bakteri plağının, günlük ağız ve diş bakımının yapılmaması nedeniyle oluşması, zamanla diş taşına dönüşür. Üstelik sadece fırçalama ile değil günlük olarak diş ipi ile temizlenmesi gereklidir. Sert yüzeyli diş taşları, daha fazla plak oluşması için daha rahat bir zemin oluşturur.
Plak üzerindeki bakteriler, diş ve diş etlerini enfekte edebilmektedir. Enfekte ile diş eti dokusu ve kemikler olumsuz etkilenir. Diş eti tedavisi ne kadar sürer sorusu için diş hastalığı teşhisinin yapılması gereklidir.

Gingivit veya Jinjivit

Diş eti iltihaplanması olarak bilinen diş eti hastalığı, ilk evre olarak nitelendirilir. Diş eti çizgisi boyunca, bakteri plağı kaynaklı iltihaplanma durumudur. Belirtisi, günlük ağız ve diş bakımı esnasında, fırçalama sırasında kanama ve hassasiyettir. İltihaplanma kemikler ve bağ dokusunu etkilemediği için, diş eti tedavisi kısa sürer ve diş etlerinin sağlığı hızla kazanılabilir.

Periodontit

Dişleri yerinde tutan destekleyici kemiklerin ve doku liflerin zarar görmüştür. Diş eti hastalığının orta aşaması olarak bilinen periodontitte; diş eti çizgisi altında bir iç hazne oluşur ve bakterilerin diş eti altında birikmesine neden olur. Diş hekimi periodontal tedavi uygular ve sonrasında hijyene, ağız bakımına özen gösterilmelidir.

İlerlemiş Periodontit

Diş eti tedavisi ile ilgili aramalar, diş eti hastalığının ileri seviyesini ve tedavi yöntemini sunar. İlerlemiş Periodontit dişleri destekleyen lif ve kemik yapısının tahrip olması manasına gelir. İleri periodontitlerde dişlerin sallanması/ kayması görülebilir.
Çiğneme, yeme, konuşma fonksiyonları etkilenebilmektedir. Tahribat çok ise diş çekilerek, restoratif diş çözümleri uygulanır.

Diş Eti Tedavisi

Diş eti tedavisi fiyatı, hastalığın içeriği, dişin durumu ve uygulanacak restorafi yönteme göre belirlenir. Tedavide, plaklar temizlenir, periodonal cepler ve enfeksiyon temizlenir, tedavi edilir. Diş taşı temizliği, kök düzeltmesi, lazer tedavisi gibi yöntemler uygulanır. Cep derinliği temizlenerek, bakterilerden tamamen arındırılır. Kaybolan kemik dokusu yeniden kazandırılır.

6 Thoughts to “Diş Eti Tedavisi”

1. Kadir K

Amcamlar polikliniğinizde diş eti tedavisi oldular. Aradan uzun bir süre geçmesine rağmen halen bir sorun çıkmadı. Bende dişlerimden tedavi olmak istiyorum. Bilgi alabilir miyim acaba?

2. İbrahim

Babamın diş etlerinde sürekli iltihaplanma oluyor ve ne yaptıysak geçmiyor. Tavsiye üzerine polikliniğinizde diş eti tedavisi yaptırmak istiyoruz. Konu hakkında detaylı bilgi alabilir miyim acaba? Özellikle süre ve ücret ile ilgili

3. Yeşim

Arkadaşlarımdan bir tanesi sizden diş beyazlatma tedavisi olmuş ve çok memnun kalmış. Bende diş eti tedavisi olmak istiyorum. Konu hakkında ayrıntılı bilgi verme şansınız var mıdır?

1. dental

Hızlandırılmış dişeti tedavisi yapmaktayız. 5 yıla kadar dayanan diş beyazlatmada mümkün.

4. sümeyra

Almanya’dan yazın gelen bir akrabamın tavsiyesi üzerine sizden diş eti tedavisi görmek istiyorum. O görmüş ve çok memnun kalmış. Bu işlem hakkında biraz bilgi alabilir miyim?

5. Diyar

Merhaba, İtalya’dan geçen ağustos ayında gelen kuzenim sizde diş eti tedavisi oldu. Bende bu operasyondan yaptırmak istiyorum ama konu hakkında biraz daha bilgi almam gerekli. Yardımcı olabilir misiniz?