Kanal tedavisi ile iltihaplanmış ve çekilme aşamasına az bir zamanı kalmış dişlerin kurtarılması sağlanmaktadır. Kanal tedavisi Karşıyaka İzmir’de yapılacak olan dişler çok hasar görmüş ve yıpranmış dişlerdir. Tedaviye kanal tedavisi denmesinin nedeni ise söz konusu dişin kök kanallarının temizleniyor olmasıdır. Kliniğimizde güvenilir ve kaliteli bir kanal tedavisi uygulanmaktadır.

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi; çok hasar görmüş bir dişin köklerinin temizlenerek ve dezenfekte edilerek iyileştirilmesi işlemidir. Kanal tedavisi hassas bir uygulamadır ve mutlaka alanında uzman bir diş hekimi tarafından uygulanmalıdır.

Kanal Tedavisi Hangi Durumlarda Uygulanabilir?

Dişin çok hasar görmesi durumunda çekilmeden de kurtarılabilme ihtimali varsa kanal tedavisi uygulaması yapılmaktadır. Hangi durumlar dişe bu denli zarar verebilmektedir?
Diş çürüğünün çok ilerlemiş olması
Aynı diş üzerinde birçok kez tedavi uygulanmış olması
Dişin çatlamış olması
Dişin kırılmış olması
Genellikle bu 4 nedenden kaynaklı olarak büyük zarar gören dişlere kanal tedavisi uygulanabilmektedir. Bunun için öncelikle hasta öncelikle iyi bir kontrolden geçirilip, kanal tedavisi için uygun olup olmadığına karar verilmelidir. Bazı dişlere kanal tedavisi uygulamak için geç kalınmış olabilir. Bu durumda diş çekimi yapılacaktır.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kanal tedavisi ile ilgili aşamalar hakkında detayları öğrenebilirsiniz. Kanal tedavisi nasıl yapılır? Tedavideki aşamalar aşağıda sıralanmıştır:
Öncelikle diş röntgeni çekilmektedir. Bu röntgen ile dişinizin durumu ve çürüğün yeri tam olarak tespit edilmektedir. Kanal tedavisine uygun olan bir durum söz konusu ise uygulama başlatılmaktadır.
Lokal anestezi uygulaması yapılmaktadır. Kanal tedavisinde işlem yapılacak olan bölge uyuşturulmaktadır.
Pulpektomi aşamasına gelinir. Sorunlu dişe kanal tedavisi ile bir boşluk açılmaktadır. Bu boşluk aracılığıyla hastalıklı alan çıkartılabilmektedir.
Kanal tedavisinin son aşamasında ise doldurma işlemi yapılmaktadır. Hastalıklı pulpa çıkartıldıktan sonra özel bir madde ile kök yerlerindeki boşluklar doldurulmaktadır. Sonrasında ise simanla kapatılması gerçekleştirilmektedir.
Dişin kök yerlerindeki boşluklar tekrar doldurulmadan önce mutlaka dezenfekte işlemi yapılmaktadır. Diş hekiminizin gerektiği takdirde kanal tedavisi uyguladığı dişiniz için ekstra önlemler ve destekler sağlayabilir.

Kanal Tedavisi Kaç Seans Sürmektedir?

Uygulanacak olan kanal tedavisi için standart bir seans sayısı söylenemez. Dişin durumu burada temel etkendir. Kanal tedavisi ne kadar sürer? ile ilgili olarak çoğunlukla 1-2 seans olarak cevap verilebilir. Dişin konumu da tedavi süresinde önem taşımaktadır. Daha zorlu durumlarda tedavi 1-2 seanstan daha fazla sürmektedir.

Kanal Tedavisi Ağrılı mıdır?

Yaygın olarak kanal tedavisinden acı ve ağrı nedeniyle korkulmaktadır. Oysa dolgu işleminden daha çok ağrı vermez yalnızca ona göre daha uğraştırıcı ve uzun sürmektedir.
Kanal tedavisi acıtır mı? ile ilgili olarak kullanılan anestezi nedeniyle hastaların işlem esnasında ağrı ya da acı hissetmediklerini belirtebiliriz.

Kanal Tedavisinden Sonra İyileşme Dönemi

Kanal tedavisi sonrasında ilk gün için diş hekiminiz bazı sınırlamalar getirebilir. Bakımın mutlaka iyi bir biçimde yapılması şarttır. Kanal tedavisi sonrası için işlem gören dişin öncelikle çok iyi temizlenmesi gerekmektedir.
Kanal tedavisinin ardından işlem gören diş bir süre hassas olacağından ötürü çok sert yiyeceklerden kaçınmakta fayda bulunmaktadır. Doktorunuzu düzenli biçimde ziyaret etmeniz iyileşme sürecinizi hızlandıracaktır.
Kanal tedavisi sonrası ağrı genellikle dayanılamayacak seviyede olmamaktadır. Ağrıdan çok hafif bir sızlama hissedilebilmektedir. Hastalar hafif ağrılar için doktor önerisiyle ağrı kesici kullanabilirler. Bunun dışında şiddetli ağrılarda diş hekiminize görünmeniz gerekmektedir.
Başarısız kanal tedavisi belirtileri yaşandığında hızlı biçimde doktora başvurmak gerekebilir. Çoğunlukla geçmeyen şiddetli ağrılar tedavinin başarılı olmadığına işaret edebilmektedir. Hafif sızlamalar ve bir hafta süren hassaslıklar normal kabul edilebilir.

Kanal tedavisi, uzman hekimlerce uygulanmalıdır. Yanlış uygulamalar, kanal tedavisini boşa çıkartabilir. Kliniğimizden güvenilir kanal tedavisi için randevu alabilirsiniz.

5 Thoughts to “Kanal Tedavisi”

1. Nida S

Daha önce sizde kanal tedavisi olmuş bir arkadaşım sizi tavsiye ettiği için bende aynı tedaviden olmak istiyorum. Ancak acı konusunda ciddi şüphelerim ve çekincelerim var. İşlem hakkında bilgi rica edecektim.

1. dental

kanal tedavisi fiyatları İzmir’de ne kadar diye bir düşünceniz varsa sizi aydınlatabiliriz. hemen kliniğimizi arayınız bilgi verelim.

2. Nesrin

Ağustos ayında kanal tedavisi gören amcam sizden çok memnun kalmış ve bende yaptırmak istiyorum. Ağrı eşiğim düşük olduğu için biraz korkuyorum açıkçası. Bilgi paylaşabilir misiniz?

3. Hayriye

Merhaba, yakın zamanda sizden kanal tedavisi gören bir tanıdığım işlemden çok memnun kalmış, bende bu uygulamadan yaptırmak istiyorum. Benimde kanal tedavisi görmem gerektiğini söylediler. Konu hakkında bilgi alabilir miyim?

4. Yurdagül

Merhabalar, dişlerim için kanal tedavisi yaptırmam gerektiğini söylediler ve arkadaşlarım sizi tavsiye etti. Konu hakkında acaba muayene ücretleri ne kadar? Birde tahmini kaç saat sürer? İş yerinden ona göre izin almam lazım da..